Sectorul laptelui înregistrează schimbări importante în ultimii ani: Marcat de un declin puternic de peste un deceniu, de aproape doi ani sunt elaborate mecanisme pentru a reanima sectorul zootehnic – principalul furnizor de materie primă pentru industria laptelui.
Una dintre măsurile ce se pare că aduce roade și contribuie la încurajarea fermierilor de a investi în acest sector a fost introducerea subvențiilor per cap de animal.
Totuși, rămân încă mulți pași de întreprins, iar în acest articol vă propunem să aflați istoria și planurile pentru viitor ale unuia dintre cei mai mari procesatori de pe piața autohtonă a laptelui – S.A. Fabrica de unt din Florești, produsele căruia sunt cunoscute sub brandul Milk Mark.
Fabrica de unt din Florești și-a început activitatea încă pe timpul URSS, perioadă în care producea unt și cașcaval. Ulterior, în anii 1990, a fost privatizată, iar în 2000 a ajuns în pragul falimentului.
Actualii acționari au preluat afacerea în anii 2001 și a început o nouă etapă de dezvoltare a acestei fabrici, prin adaptarea proceselor și tehnologiilor.
Investind în tehnologii și având o gamă vastă de produse ce include lapte, chefir, unt, cașcaval, iaurt și altele, totuși, cea mai mare problemă rămâne a fi insuficiența materiei prime.
Aproximativ 300 de persoane activează în cadrul companiei, însă insuficiența brațelor de muncă se face și aici simțită, astfel, primordiale devin investițiile în tehnologii moderne, ce ar permite optimizarea proceselor de lucru.
Majoritatea producției se comercializează prin intermediul rețelelor de supermarketuri, magazinelor mici de cartier, dar și prin intermediul achizițiilor publice pentru școli, grădinițe și alte obiecte publice.
Compania dispune de câteva magazine de firmă în Florești, Bălți și în municipiul Chișinău, dar apreciază mult și colaborarea cu rețelele de supermarketuri din țară.
Odată cu deschiderea rețelei de supermarketuri Kaufland, o parte din produsele Milk Mark pot fi găsite și pe rafturile acestei rețele. Andrei Grigoraș povestește că, la fel ca și cu oricare alt partener important, au trecut prin mai multe etape pentru a ajunge la parteneriatul de astăzi.
Per total, circa 30 de poziții Milk Mark au fost plasate pe rafturile Kaufland, iar compania își propune să majoreze numărul acestora, astfel încât o gamă și mai variată de produse să fie disponibilă consumatorilor autohtoni.
Referitor la planurile companiei pentru viitor, primul obiectiv ține de a face față crizei energetice ce ar putea să se aprofundeze.
Acest material a fost realizat cu suportul financiar Kaufland Moldova în cadrul campaniei „Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă”. Mai multe detalii despre cum puteți deveni furnizor și ce condiții trebuie să întrunească un potențial partener de livrare a produselor către Kaufland Moldova urmăriți pe acest link.