‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
vineri, 26 aprilie, 2024
11.1 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageArticoleAmbițiile comerciale ale „Wine of Moldova”, reconfirmate la expoziția ProWein 2015

Ambițiile comerciale ale „Wine of Moldova”, reconfirmate la expoziția ProWein 2015

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Vinurile și divinurile producătorilor din Republica Moldova, prezentate la impresionantul stand comun de cca 150 de metri pătrați la expoziția ProWein 2015, au fost continuu în atenția celor peste 60 de mii de vizitatori internaționali și a peste 1000 de jurnaliști din zeci de țări europene. Produsele noastre au fost testate de cca 30 de mii de experți în domeniu: oameni de afaceri, importatori, distribuitori, sommelieri etc. Astfel, la numai un an de la lansarea sa în cadrul acestei expoziții, brandul „Wine of Moldova” a câștigat o notoritate spectaculoasă peste hotarele țării. Participarea la cea mai importantă expoziţie specializată din Europa a fost organizată de Oficiul Național al Viei și Vinului, cu susținerea partenerului strategic de dezvoltare, proiectul USAID CEED II și suportul programului CBI.

Diana Lazăr, vicedirectorul Proiectului USAID CEED II: „Oaspeţii expoziţiei au manifestat un interes sporit faţă de soiurile noastre de vin. Evenimentul a fost o bună oportunitate pentru companiile moldoveneşti de a semna noi contracte cu partenerii europeni, fapt ce le va spori pe viitor volumele de livrare a produselor vinicole şi divinurilor în ţările Uniunii Europene.”

ProWein – oportunităţi sporite pentru vinificatorii autohtoni

La expoziția de la Dusseldorf, Germania, cele 29 de companii vitivinicole din Moldova au prezentat peste 250 de vinuri și divinuri. Produsele noastre s-au făcut remarcate printre miile de soiuri expuse pe durata evenimentelui de cei cca 5000 de producători din 50 de state. Chiar și în condiții de concurență acerbă, alături de companii deja consacrate în industria de profil din Franța, Spania, Portugalia sau Olanda, prezența producătorilor moldoveni aici a reprezentat confirmarea imaginii brandului lor și a dinamizării activității de business.

Conform estimărilor preliminare, în cadrul expoziției ProWein 2015 vinăriile participante au avut aproximativ 60 de întâlniri de afaceri și au adunat sute de noi contacte, cu care urmează să inițieze discuții comerciale. Participanții au estimat că anual, în rezultatul ProWein, reușesc să încheie cel puțin câte un contract nou și le reînnoiască pe cele existente. Astfel, organizatorii speră că în acest an urmează a fi inițiate cel puțin 25 de noi contracte de livrare de produse vinicole moldovenești pe piețele de export.

Ludmila Gogu, director general al unei vinării participante la expoziție: „Suntem foarte mulţumiți de rezultatele de la ProWein, pentru că expoziția a fost o platformă eficientă pentru a stabili relații noi de afaceri, pentru a consolida parteneriatele existente și pentru a cunoaște tendințele pieței de vinuri mondiale. Participăm anual la ProWein, de fiecare dată reușim să găsim cel puțin 1-2 noi parteneri, cu care încheiem contracte de livrare. În acest mod am deschis piața Germaniei pentru vinurile noastre din gama premium și am fost remarcați de un important importator din Marea Britanie.”

‹ adv ›

Arcadie Zastavnețchi, director comercial, întreprindere producătoare de divin: „Am prezentat produsele noastre în premieră la ProWein, ceea ce este un mare pas pentru noi. Vizitatorii au apreciat calitatea divinurilor noastre, remarcând complexitatea produselor. Am obținut multe contacte de business, cu care urmează să lucrăm în continuare, pentru a reuși să îi convingem să cumpere divinul nostru. Cu siguranță trebuie să participăm anual la ProWein și să continuăm această promovare eficientă sub un brand vinicol de țară, pentru că astfel suntem credibili și atractivi.”

Vinul Moldovei, prezentat de un Master of Wine din America

Un punct de atracție pentru vizitatorii grandioasei expoziții au fost masterclass-urile susținute de  celebra expertă în vinuri din SUA, Christy Canterbury. Renumită pentru promovarea produselor noastre la postul american Fox News, staţie TV cu milioane de telespectatori, și de această dată experta a excelat în prezentarea brandului Wine of Moldova.

‹ adv ›

Christy Canterbury, Master of Wine, SUA: „Vinurile moldoveneşti sunt excelente şi, prin urmare, am avut o deosebită plăcere să le prezint. Vizitatorii, mai mult de 50% – profesioniști în domeniu, au rămas impresionați de vinurile și divinurile produse în Moldova.”

Iată câteva opinii despre Vinul Moldovei:

„Ne plac vinurile moldoveneşti, cu siguranţă şi alţi conaţionali de ai mei din China au rămas încântați de ele”, a declarat un sommelier chinez.

„Sunt foarte bune, le-am  apreciat atât calitatea, cât și prețurile atractive și activitățile inovative de marketing. Voi analiza ofertele producătorilor și ne dorim să demarăm un nou proiect, pentru a importa vinul moldovenesc în Țările Baltice”, a menționat un importator, vizitator al standului Wine of Moldova.

Susținerea guvernului pentru promovarea brandului de țară „Wine of Moldova”

Evenimentul desfășurat în perioada 15-17 martie, curent a fost onorat de prezența ministrului Agriculturii şi Industriei Alimentare, Ion Sula, care a reconfirmat susținerea guvernului în dezvoltarea sectorului vitivinicol autohton.

Ion Sula, ministrul Agriculturii și Industriei Alimentare: „Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare depune eforturi maxime pentru a încuraja și a susține această activitate. Expoziția ne oferă posibilitatea de a comercializa vinul nu doar ca materie primă, dar ca produs finit și ca unul notoriu, recunoscut pe piața mondială. Este nevoie în continuare de multă muncă pentru a consolida imaginea brandului de țară Wine of Moldova, ceea ce ne va face cu adevărat cunoscuți în lume și așteptați pe diverse piețe externe.”

Expoziția ProWein, deși destinată în special piețelor consumatoare de vinuri din UE, precum Germania, Țările Nordice, Europa Centrală și de Est, Țările Baltice, s-a bucurat de popularitate și la nivel global.

Dumitru Munteanu, directorul Oficiului Naţional al Viei şi Vinului: „Participarea companiilor sub brandul Wine of Moldova la acest eveniment a fost un succes fulminant. Consider că ne-am atins unul dintre principalele obiective cu care am mers în Germania, adică am contribuit la consolidarea notorietății brandului Vinul Moldovei la nivel internaţional.”

Notă:

Vinăriile din Moldova participă la expoziția ProWein în fiecare an, începând cu 2002, iar din 2006 au fost susținute anual de proiectul CEED și CEED II. De anul trecut, companiile de profil participă la eveniment sub brandul „Wine of Moldova”, cu scopul de a poziționa Republica Moldova ca un producător de vinuri de calitate în Uniunea Europeană și de a crește exporturile de produse cu valoare adăugată înaltă pe noi piețe. Participarea Vinului Moldovei la expoziţia ProWein corespunde  Cadrului de Marketing și Promovare Wine of Moldova – un document de politici implementat de ONVV, conform mandatului sectorului vitivinicol.

Despre ONVV

Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) este o instituție publică, organizată printr-un parteneriat public-privat în domeniul implementării de politici în industria vitivinicolă, creată în rezultatul unui amplu proces de reformă legislativă în sectorul vitivinicol. Activitățile ONVV se finanțează, pe principii paritare, din contribuțiile sectorului privat vitivinicol și din alocațiile bugetului public.

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›