De la mic la mare, procesatorii reușesc să ofere plus valoare recoltelor obținute de către producătorii autohtoni, ba chiar să creeze produse solicitate și apreciate și peste hotarele țării.
În cadrul campaniei Kaufland „Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă” am făcut deja cunoscut drumul parcurs de uleiurile Biateca produse în Moldova ce ajung pe mesele consumatorilor din 10 țări sau sucurile și produsele Vita, livrate în peste 35 de țări ale lumii.
De această dată, vă propunem să aflați istoria Combinatului de pâine din Bălți – ce a reușit să se impună pe piața externă cu propriul brand, dar și să facă față provocărilor producerii în aproape 80 de ani de activitate.
De la produsul de primă necesitate – „pâinea cea de toate zilele”, întreprinderea a reușit să diversifice gama, depășind numărul de 150 de produse de panificație și patiserie și devenind unul dintre principalii producători de pâine din țară.
La moment, peste 300 de persoane din regiune au un loc permanent de muncă datorită activității combinatului, iar la baza producerii sunt relațiile cu producătorii locali de materie primă. În unii ani, însă, apare necesitatea de a apela la importuri.
Pe lângă covrigei, biscuiți, chifle, colaci, pesmeți, turtă dulce, crackeri și alte produse tradiționale ale combinatului, o gamă nouă, îmbunătățită, reunită sub brandul „Belzer” și-a făcut, recent, apariția pe piață.
Datorită noii mărci, produsele întreprinderii au luat mai sigur calea exportului.
Per total, produsele de panificație și patiserie de la Bălți sunt exportate în peste 15 țări. Principalele țări importatoare sunt România, Israel și Letonia.
Iar dacă să ne întoarcem la importanța pieței locale, Nicolae Lică spune că au reușit să stabilească parteneriate, practic, cu toate rețelele de supermarketuri din țară.
Unul dintre cele mai mari impedimente pe care le-ar putea întâmpina un producător dorind să devină mai solicitat pe piața locală, potrivit acestuia, sunt produsele importate în cantități mari.
Spre finalul discuției, Nicolae Lică a menționat că toate problemele ar putea fi depășite prin susținerea de către consumatori a producătorilor locali.
Acest material a fost realizat cu suportul financiar Kaufland Moldova în cadrul campaniei „Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă”. Mai multe detalii despre cum puteți deveni furnizor și ce condiții trebuie să întrunească un potențial partener de livrare a produselor către Kaufland Moldova urmăriți pe acest link.
Comentarii